Zdrowie i uroda

Roślinne źródła białka

Czasem nam się wydaje, że bez mięsa w diecie nie da się żyć. W końcu ono zawiera mnóstwo białka, które jest niezbędne nam do życia. Dlatego też stosunkowo szybko wprowadzamy mięso do diety dzieci, by się dobrze rozwijały. Jednak bez mięsa można żyć i to wcale nie będzie życie uboższe w białko.

Rośliny wypełnione białkiem

białko roślinneBiałko skrywa się w wielu roślinach, których bardzo często nie włączamy do diety. Są bowiem niepopularne, wydają nam się nieciekawe i czasem w sklepach trudno dostępne. O jakich roślinach mowa? Przykładem numer jeden może być soczewica. Ostatnimi czasy coraz częściej pojawia się w marketach, ale kiedyś była dość niespotykana. Zawiera ona mnóstwo białka i co równie ważne, spore ilości błonnika pokarmowego. Najwięcej białka znajdziemy w soczewicy czarnej i zielonej. Jednakże czerwona i żółta mają go niewiele mniej. Z soczewicy można przyrządzić rożnego rodzaju zupy krem, które dziś są tak popularne. Bardzo dużo białka znajdziemy również w pestkach dyni i w słoneczniku. Są to produkty, które możemy kupić cały rok w marketach. Słonecznik jest dość tani, więc warto próbować wprowadzać do do swojej diety. Może stać się składnikiem sałatki czy też owsianki. Dużo białka ma również ciecierzyca, która ostatnimi czasy dość często pojawia się na półkach w marketach. Ją można wykorzystać przykładowo do zrobienia kotlecików, które z powodzeniem mogą zastąpić mięso. Jak widać białko roślinne jest na wyciągnięcie ręki. Musimy jednak chcieć je wprowadzać do naszej diety.

Spożywanie mięsa w zbyt dużych ilościach nie jest dobre dla naszego organizmu. Tym bardziej, że smażymy je na głębokim tłuszczu, dodajemy do niego mnóstwo przypraw i dodatków. Warto czasem kotlet mielony zastąpić kotletem z ciecierzycy, bardzo bogatym w białko.